Poniedziałek – „Witamy Panią Wiosnę”

  1. Zabawa „Cztery pory roku” – zaprezentowanie za pomocą ciała charakterystycznych czynności, jakie wykonuje się podczas danej pory roku (np. wiosna – sadzenie roślin, lato – opalanie się, pływanie, jesień – grabienie liści, zima – lepienie bałwana).
  2. Zabawa graficzna „Pory roku” – narysowanie kredkami drzewa, podzielenie kartki na cztery równe części i ozdobienie bibułą, plasteliną lub kredkami zgodnie z barwami pór roku.

Wtorek – „Pierwsze oznaki wiosny”

  1. Burza mózgów „Pierwsze oznaki wiosny” – opowiadanie o charakterystycznych cechach wiosny.
  2. Zabawy ruchowe z piłką – odbijanie, łapanie, kopanie, przeskakiwanie, rzucanie itp.

Środa – „Kwiatki – bratki i stokrotki”

  1. Piosenka „Kwiatki – bratki i stokrotki” – słuchanie i nauka piosenki.
  2. Zabawa słowna „Słówka na z” – podanie słów rozpoczynających się głoską „z”. Wyklejenie (dowolnym materiałem plastycznym) szablonu litery „z”.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=A3UBd4TfZGI

Link do szablonu:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/litera-z-5?version=print

Czwartek – „Jak rozwija się roślina?”

  1. Zabawa badawcza „Fasola” - (potrzebna będzie: nasionko fasoli, .słoik, gaza, gumka recepturka). Na słoik nałożyć gazę, przytrzymać gumką recepturką, do słoika wlać zimną wodę, a na gazie ułożyć nasionko. Przypomnienie warunków niezbędnych do rozwoju rośliny.
  2. Rozmowa o ptakach powracających do Polski wiosną (np. bocian, jaskółka, skowronek, wilga, dzika gęś) – zaprezentowanie zdjęć.

Piątek – „Od ziarenka do owocu”

  1. „Jak dojrzewają owoce?” – prezentacja etapów dojrzewania owoców.
  2. Narysowanie ulubionego owocu i pokolorowanie go.

Link do przykładowej planszy:

https://okoslimaka.waw.pl/projekt-winogrono/

„WIOSENNE SPRZĄTANIE”

Poniedziałek – „Bez wody nie byłoby życia”

  1. „Wiosenny labirynt” – na kartce dziecko rysuje w prawym dolnym rogu grabie, a w lewym górnym rogu grządki. Następnie rysowanie labiryntu od grabi do grządek.
  2. Rozmowa o wodzie. Dlaczego jest ważna? Jak można ją oszczędzać?

Wtorek – „Porządki w sali”

  1. „Co to jest?” – omówienie przedmiotów niezbędnych podczas sprzątania.
  2. Zabawa słowna „Słówka na Ł”– podanie słów rozpoczynających się głoską „Ł”. Układanie litery „Ł” z guzików lub fasolek.

Link do przedmiotów:

https://www.istockphoto.com/pl/wektor/sprz%C4%85tanie-domu-ikony-zestaw-urz%C4%85dze%C5%84-gm510154386-86120975

Środa – „Kształty”

  1. Zabawa „Kolorowe figury” – każda figura ma przyporządkowaną czynność (trójkąt – skakanie na jednej nodze, kwadrat – przysiady, koło – podskoki obunóż, prostokąt – pajacyki). Rodzic mówi figurę, a zadaniem dziecka jest wykonać czynność do niej przyporządkowaną.
  2. Narysowanie auta tylko z figur z poprzedniego zadania. Pokolorowanie.